Wersja nieobowiązująca z dnia

Budżet 2018

Uchwała Nr XXVI/157/17

Rady Gminy Kiwity

z dnia 22 grudnia 2017r.


 

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Kiwity na 2018 r.


 


 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” i lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1875) oraz art. 211 , art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017r.poz. 2077)

 

Rada Gminy uchwala, co następuje:

 

§ 1

 

Dochody budżetu gminy w wysokości 17 140 632 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,

z tego: dochody bieżące w wysokości 14 213 744 zł,
          dochody majątkowe w wysokości 2 926 888 zł.

 

 

§ 2

 

Wydatki budżetu gminy w wysokości 17 298 886 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
z tego: wydatki bieżące w wysokości 13 958 247 zł,
          wydatki majątkowe w wysokości        3 340 639 zł.

1.     Wydatki inwestycyjne w 2018 roku w wysokości 3 256 519 zł., zgodnie
z załącznikiem nr 3.

2.     Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 3 012 519 zł., zgodnie z załącznikiem nr 4.

3.     Dochody i wydatki związane z realizacją:

      - zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.

-  zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.

            

§ 3

 

Deficyt budżetu gminy w wysokości 158 254 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi
z kredytów w wysokości 158 254 zł.

 

 

 

 

§ 4

 

Przychody budżetu w wysokości 362 254 zł, rozchody w wysokości 204 000 zł., zgodnie z załącznikiem nr 7.

 

§ 5

 

Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, zaciąganych na:

1)     finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 1 000 000 zł;

2)     finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 158 254 zł;

3)     spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 204 000 zł.

 

 

§ 6

 

1.    Ustala się dochody w kwocie 20 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 20 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.    Ustala się wydatki w kwocie 1 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

 

§ 7

 

Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017r. poz. 519 ze zm.):

1.        dochody w wysokości 7 000 zł,

2.        wydatki w wysokości 7 000 zł.

 

§ 8

 

Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 280 000 zł i wydatki 280 000 zł. związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2017r. poz. 1289)

 

§ 9

 

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.

 

 

§ 10

 

1.  Rezerwa ogólna wynosi 50 000 zł.

2.  Rezerwa celowa w wysokości 44 000 zł z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.

 

 

§ 11

 

1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na :

1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu;

2) finansowanie planowanego deficytu budżetu;

3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.

 

 

 

2. Ponadto upoważnia się Wójta do :

1)   dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy nie powodujących ich zmiany w ramach działu;

2) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;

  3)  lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

 

           

§ 12

 

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

 § 13

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

 

 

                                                                                        

 

Przewodniczący Rady Gminy

Cezary Alchimowicz

 

Załączniki

  • Załącznik 1
    format: pdf, rozmiar: 119.54 KB, data dodania:
  • Załącznik 2
    format: pdf, rozmiar: 1.41 MB, data dodania:
  • Załącznik 3
    format: pdf, rozmiar: 226.15 KB, data dodania:
  • Załącznik 4
    format: pdf, rozmiar: 228.96 KB, data dodania:
  • Załącznik 5
    format: pdf, rozmiar: 246.93 KB, data dodania:
  • Załącznik 6
    format: pdf, rozmiar: 205.57 KB, data dodania:
  • Załącznik 7
    format: pdf, rozmiar: 214.1 KB, data dodania:
  • Załącznik 8
    format: pdf, rozmiar: 222.08 KB, data dodania:
  • CZESC_OPISOWA
    format: pdf, rozmiar: 296.76 KB, data dodania:
  • Dochody wydatki jednostek na 2018
    format: pdf, rozmiar: 105.35 KB, data dodania:

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.