Wersja obowiązująca z dnia

REJESTR DANYCH KONTAKTOWYCH

REJESTR DANYCH KONTAKTOWYCH

 

Wymagane dokumenty:

 

1. Wniosek o przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych, o aktualizację danych w rejestrze danych kontaktowych, o usunięcie danych z rejestru danych kontaktowych.

 

Informacje dodatkowe:

 

Rejestr Danych Kontaktowych jest rejestrem dobrowolnym opartym o decyzję obywatela.

Rejestr Danych Kontaktowych powstał w celu usprawnienia komunikacji pomiędzy administracją publiczną a osobami fizycznymi, które przekażą swoje dane do RDK.

Dostęp do danych w RDK ma administracja publiczna oraz inne instytucje wskazane w ustawie z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne z późniejszymi zmianami.

Dane przekazane do RDK osoba uprawniona może edytować w dowolnym momencie. Można to zrobić samodzielnie za pomocą e-Usługi lub w dowolnym urzędzie gminy

 

Opłaty

 

Brak opłat za usługę

 

Tryb realizacji:

 

Niezwłocznie.

Wprowadzenie danych do RDK wymaga potwierdzenia kodem, który zostaje wysłany na numer telefonu lub adres e-mail wnioskodawcy.

 

Tryb wniesienia skargi:

 

Przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego wg miejsca zamieszkania organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Polsce organem tym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Kontaktowych ( PUODO ) ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

 

Podstawa prawna:

 

1. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 653z późn. zm.)

2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 roku w sprawie rejestru danych kontaktowych

3. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

 

Załączniki