Wersja obowiązująca z dnia

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kiwitach ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko pracy: „Asystent rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kwitach

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kiwitach

ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko pracy:

 

„Asystent rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Kwitach”

 

Wymagania niezbędne:

Asystentem rodziny może być osoba, która:

- posiada wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki
o rodzinie lub praca socjalna lub

- posiada wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy
z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 821) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

 - posiada wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; (Zakres programowy szkolenia
o którym mowa powyżej określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. Nr 272, poz. 1608)

 - nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,

 - wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika
z tytułu egzekucyjnego

- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

- posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełnia praw publicznych posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP.

 

Wymagania dodatkowe:

- znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi
i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego;

- wysoka kultura osobista;

- równowaga emocjonalna;

- zdolność analitycznego rozwiązywania problemów, umiejętności interpersonalne;

- mile widziane doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku;

- odporność na stres;

- asertywność;

- umiejętność pracy w zespole;

- uczciwość, systematyczność, dokładność, samodzielność, odpowiedzialność;

- prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu.

 

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;

- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

- wspieranie aktywności społecznej rodzin;

- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci
i rodzin;

- realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;

- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;

- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,

- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej i innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną. 

 

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

- list motywacyjny;

- życiorys – curriculum vitae;

- kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;

- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;

- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;

- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

- oświadczenie o stanie zdrowia niezbędnym do pracy na danym stanowisku;

- oświadczenie, że kandydat nie był i niej jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona;

- oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek
w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;

- wobec kandydatów, którzy nie są obywatelami polskimi ale są obywatelami Unii Europejskiej lub obywatelami innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – dokument potwierdzający znajomość języka polskiego, określony w przepisach o służbie cywilnej;

- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy na potrzeby postępowania rekrutacyjnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łapanowie zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U   z 2019 r. poz.1781) oraz  rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE

- oświadczenie, że kandydat nie figuruje w rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym. Wszystkie dokumenty i oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane, zaś kserokopie składanych dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

 

Warunki pracy:

  • określenie stanowiska – asystent rodziny;
  • forma zatrudnienia:  umowa o pracę 1/2 etatu;
  • przewidywany okres zatrudnienia – od dnia zawarcia umowy na okres próbny
    (z możliwością kontynuowania umowy);
  • wykonywanie pracy na terenie gminy Kiwity w godzinach wynikających z występujących potrzeb np. popołudniami, niedziele, soboty itp.,                     

 

Informacje dodatkowe:

Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Asystent nie może prowadzić postępowań
z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.  

Asystentowi rodziny nie przysługuje zwrot kosztów przejazdu do miejsca wykonywania przez niego usług asystenta rodziny.

 

Miejsce i termin złożenia dokumentów:

Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów do  Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kiwitach osobiście (w zamkniętej kopercie) lub za pośrednictwem poczty
z dopiskiem: „dotyczy naboru na stanowisko pracy Asystent rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kiwitach”

na adres:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kiwitach Kiwity 28 11-106 Kiwity

w terminie – do 31.07.2024 roku

Zastrzega się możliwość odwołania naboru bez podania przyczyny.

Prosimy o umieszczenie w dokumentach następującej klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)”

 

Kierownik

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kiwitach

Agnieszka Kamińska

 

 

Informacje:

email: gops@gminakiwity.pl

tel. 89 766-09-47 wew. 104, wew. 105

 

 

INFORMACJA DLA KANDYDATÓW DO PRACY

Realizując obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 i 14 Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję:

  1. Administratorem danych osobowych osób aplikujących jest Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej z siedzibą w Kiwitach Kiwity 28 11-106 Kiwity, zwany dalej „administratorem danych osobowych”
  2. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych oraz uprawnień przysługujących osobom, których dane są przetwarzane można uzyskać u Inspektora Ochrony Danych Pana Macieja Żołnowskiego, kontakt e-mail: inspektor@cbi24.pl lub listownie na adres Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kiwitach Kiwity 28 11-106 Kiwity z dopiskiem „dane osobowe”.
  3. Dane osobowe pozyskiwane są i przetwarzane w takim zakresie, w jakim są niezbędne do przeprowadzenia procesu naboru oraz wyboru pracownika, a w przypadku pozytywnego zakończenia procesu naboru zawarcia umowy o pracę.
  4. Podstawą przetwarzania danych osobowych od osoby ubiegającej się o zatrudnienie jest art. 221, art. 221a oraz art. 221b § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, a także ustawa z dnia z dnia 12 marca 2004 r.  o pomocy społecznej (art. 6 ust. 1 lit. a i c oraz art. 9 ust. 2 lit. a i g RODO).
  5. Podanie danych w zakresie wynikającym z  art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy jest obowiązkowe, w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
  6. Dane nie będą udostępniane podmiotom zewnętrznym.
  7. Dane osobowe kandydatów, którzy nie zostali wybrani w procedurze naboru będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata. Dokumenty, które nie zostały odebrane zostaną komisyjnie zniszczone. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który został zatrudniony w wyniku procedury naboru zostaną dołączone do akt osobowych, a następnie będą przechowywane przez okres wskazany przepisami prawa.
  8. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia  (w zakresie, w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (w zakresie, w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody).
  9. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich oraz organizacji międzynarodowych. Decyzje w Pani/Pana sprawie nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.