Uchwała w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk, spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Kiwity.
Informacje dodatkowe:
UCHWAŁA Nr XVIII/111/16
RADY GMINY KIWITY
z dnia 22 grudnia 2016 r.
w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk, spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Kiwity.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z póź.zm.) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z póź.zm.) Rada Gminy Kiwity uchwala, co następuje:
§1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami powinien:
1) prowadzić zarejestrowaną działalność obejmującą przedmiot udzielenia zezwolenia;
2) złożyć stosowny wniosek o udzielenie zezwolenia, zgodny z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z póź.zm.);
3) posiadać specjalistyczne narzędzia i urządzenia przeznaczone do chwytania, przetrzymywania bezdomnych zwierząt;
4) dysponować odpowiednio przeszkolonym personelem;
5) posiadać przystosowany do transportu pojazd zapewniający przewóz zwierząt w bezpiecznych warunkach;
6) pojazd oznakować w sposób trwały i widoczny umożliwiający identyfikację przedsiębiorcy;
7) zapewnić, w razie potrzeby, pomoc lekarsko-weterynaryjną;
8) posiadać umowę z przedsiębiorcą prowadzącym schronisko dla bezdomnych zwierząt, gwarantującą odbiór wyłapanych zwierząt; wymóg nie dotyczy przedsiębiorców prowadzących schronisko dla bezdomnych zwierząt;
9) posiadać umowę na odbiór zwłok zwierzęcych zawartą z podmiotem zajmującym się unieszkodliwianiem zwłok zwierzęcych.
§2. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt powinien:
1) prowadzić zarejestrowaną działalność obejmującą przedmiot udzielenia zezwolenia;
2) złożyć stosowny wniosek o udzielenie zezwolenia, zgodny z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z póź.zm);
3) posiadać tytuł prawny do terenu przeznaczonego na schronisko dla bezdomnych zwierząt;
4) posiadać pozwolenie na użytkowanie obiektów budowlanych przeznaczonych do prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt lub inny dokument wymagany przepisami ustawy Prawo budowlane;
5) posiadać specjalistyczne narzędzia i urządzenia przeznaczone do wyłapywania bezdomnych zwierząt;
6) dysponować odpowiednio przeszkolonym personelem;
7) posiadać przystosowany do transportu pojazd zapewniający przewóz zwierząt w bezpiecznych warunkach;
8) pojazd oznakować w sposób trwały i widoczny umożliwiający identyfikację przedsiębiorcy (nazwa przedsiębiorcy, adres, telefon kontaktowy);
9) posiadać umowę o stałej współpracy z lekarzem weterynarii;
10) posiadać chłodnię do czasowego przetrzymywania zwłok zwierzęcych i ich części, w przypadku jej braku umowę gwarantującą odbiór zwłok zwierzęcych lub pisemne oświadczenie o gotowości do odbioru zwłok zwierzęcych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie zbierania, przechowywania, operowania, przetwarzania, wykorzystywania lub usuwania ubocznych produktów zwierzęcych.
§3. 1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie grzebowisk zwłok zwierzęcych i ich części, spalarni zwłok zwierzęcych i ich części powinien:
1) prowadzić zarejestrowaną działalność obejmującą przedmiot udzielenia zezwolenia;
2) posiadać tytuł prawny do dysponowania terenem i obiektami w zakresie obejmującym prowadzenie działalności;
3) miejsce, w którym jest prowadzona działalność musi być ogrodzone w sposób uniemożliwiający wejście osób nieuprawnionych;
4) posiadać pozwolenie na użytkowanie obiektu przeznaczonego do prowadzenia tego typu działalności lub inny dokument wymagany przepisami ustawy Prawo budowlane;
5) złożyć stosowny wniosek o udzielenie zezwolenia, zgodny z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z póź.zm.).
2. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie grzebowisk zwłok zwierzęcych i ich części oprócz warunków określonych w ust. 1 powinien posiadać:
1) grzebowisko spełniające wymogi techniczne i weterynaryjne zgodnie z obowiązującymi przepisami, posiadające wszelkie niezbędne pozwolenia;
2) sprzęt do załadunku i transportu zwłok zwierzęcych i ich części;
3) narzędzia i urządzenia niezbędne do grzebania zwłok zwierzęcych i ich części;
4) chłodnię do czasowego przetrzymywania zwłok zwierzęcych i ich części, z zastrzeżeniem ust. 3;
5) środki niezbędne do dezynfekcji zwłok zwierzęcych i ich części przed zagrzebaniem.
3. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie spalarni zwłok zwierzęcych i ich części oprócz warunków określonych w ust. 1 powinien posiadać:
1) sprzęt do załadunku i transportu zwłok zwierzęcych i ich części;
2) urządzenia i środki techniczne umożliwiające spalanie zwłok zwierzęcych i ich części;
3) chłodnię do czasowego przetrzymywania zwłok zwierzęcych i ich części, z zastrzeżeniem ust. 3;
4) środki do przechowywania bądź gromadzenia odpadów powstających w procesie spalania albo umowę gwarantującą odbiór bądź pisemne oświadczenie o gotowości do odbioru odpadów powstałych w procesie spalania.
4. Jeśli przedsiębiorca nie dysponuje chłodnią do czasowego przetrzymywania zwłok zwierzęcych, wówczas powinien przedłożyć stosowną umowę gwarantującą odbiór zwłok zwierzęcych lub przedstawić pisemne oświadczenie o gotowości do odbioru zwłok zwierzęcych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie zbierania, przechowywania, operowania, przetwarzania, wykorzystywania lub usuwania ubocznych produktów zwierzęcych.
§4. Wymagania określone w niniejszej uchwale nie zwalniają przedsiębiorcy z obowiązku spełnienia innych wymagań wynikających z odrębnych przepisów prawa.
§5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.