Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu gminy Kiwity na 2018 r.
Informacje dodatkowe:
Uchwała Nr XXVI/157/17
Rady Gminy Kiwity
z dnia 22 grudnia 2017r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Kiwity na 2018 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” i lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1875) oraz art. 211 , art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017r.poz. 2077)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 17 140 632 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 14 213 744 zł,
dochody majątkowe w wysokości 2 926 888 zł.
§ 2
Wydatki budżetu gminy w wysokości 17 298 886 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
z tego: wydatki bieżące w wysokości 13 958 247 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 3 340 639 zł.
1. Wydatki inwestycyjne w 2018 roku w wysokości 3 256 519 zł., zgodnie
z załącznikiem nr 3.
2. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 3 012 519 zł., zgodnie z załącznikiem nr 4.
3. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
- zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 3
Deficyt budżetu gminy w wysokości 158 254 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi
z kredytów w wysokości 158 254 zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 362 254 zł, rozchody w wysokości 204 000 zł., zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 1 000 000 zł;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 158 254 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 204 000 zł.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 20 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 20 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 1 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017r. poz. 519 ze zm.):
1. dochody w wysokości 7 000 zł,
2. wydatki w wysokości 7 000 zł.
§ 8
Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 280 000 zł i wydatki 280 000 zł. związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2017r. poz. 1289)
§ 9
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.
§ 10
1. Rezerwa ogólna wynosi 50 000 zł.
2. Rezerwa celowa w wysokości 44 000 zł z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§ 11
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na :
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do :
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy nie powodujących ich zmiany w ramach działu;
2) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
Cezary Alchimowicz