Zasady opracowania Planu Operacyjnego Funkcjonowania Gminy Kiwity w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa w czasie wojny.
Informacje dodatkowe:
§ 1
Zarządzenie określa zasady i procedury opracowania planu operacyjnego funkcjonowania Gminy Kiwity w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, zwanego dalej POF G.
§ 2
1. POF G należy opracować na podstawie wypisu z „Planu Operacyjnego Funkcjonowania Województwa Warmińsko-Mazurskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” oraz „Tabeli realizacji zadań operacyjnych”, stanowiącej załącznik C do tego planu – zgodnie z „Wytycznymi do opracowania planów operacyjnych funkcjonowania: urzędu marszałkowskiego, powiatów i miast na prawach powiatu i gmin Województwa Warmińsko- Mazurskiego” z dnia 11 lutego 2011 roku.
2. POF G sporządzić oraz aktualizować według Podręcznika Normalizacji Obronnej (PDNO-02-A075) „Planowanie obronne. Struktura i redagowanie planu operacyjnego przez organy administracji publicznej”.
§ 3
Do opracowania POF G wraz z załącznikami wyznaczam zespół w składzie:
Przewodniczący: Z-ca Wójta/ Sekretarz Gminy;
Członkowie: przedstawiciele komórek organizacyjnych Gminy oraz służb, straży,
i innych instytucji , które będą realizować zadania operacyjne Gminy Kiwity;
Sekretarz: Podinspektor d/s obrony cywilnej i spraw wojskowych Urzędu Gminy Kiwity.
§ 4
Zobowiązuję kierowników komórek organizacyjnych Gminy oraz szefów służb, straży i innych instytucji , które będą realizować zadania operacyjne Gminy Kiwity do wyznaczenia swoich przedstawicieli oraz udzielania merytorycznej pomocy Zespołowi.
§ 5
„Plan Operacyjny Funkcjonowania Gminy Kiwity w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny” wraz z „Tabelą realizacji zadań operacyjnych” należy opracować, w terminie do 20 sierpnia 2011r.
§ 6
Podinspektor d/s obrony cywilnej i spraw wojskowych Urzędu Gminy Kiwity, w terminie
do 31 sierpnia 2011r. , przekaże POF G wraz z „Tabelą realizacji zadań operacyjnych” Wojewodzie Warmińsko-Mazurskiemu do zatwierdzenia - po wcześniejszym uzgodnieniu z Dyrektorem Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego Olsztynie.
§ 7
Podinspektor d/s obrony cywilnej i spraw wojskowych Urzędu Gminy Kiwity, w terminie do 30 września 2011r. , przygotuje i przekaże do komórek organizacyjnych Gminy oraz szefów służb, straży, inspekcji i innych instytucji zestawienia zadań operacyjnych przypisanych w „Tabeli realizacji zadań operacyjnych” do koordynacji, realizacji lub współdziałania w realizacji celem opracowania kart realizacji zadań operacyjnych.
§ 8
Po zatwierdzeniu przez Wojewodę POF G należy opracować (aktualizować):
1) „Karty realizacji zadań operacyjnych”(KRZO) na podstawie TRZO;
2)„Regulamin organizacyjny Gminy Kiwity w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”(RO na czas W). KRZO i RO na czas W należy opracować (aktualizować),w terminie do 31października 2011r.
§ 9
Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych zapewni warunki techniczne i organizacyjne, związane z zapewnieniem ochrony informacji niejawnych, niezbędne do prawidłowego
i terminowego opracowania POF G oraz dokumentów z nim związanych.
§ 10
Wykonanie zarządzenia powierza się Podinspektorowi d/s obrony cywilnej i spraw wojskowych Urzędu Gminy Kiwity.
§ 11
1. Traci moc zarządzenie Nr 3 Wójta Gminy Kiwity z dnia 20 stycznia 2006 roku w sprawie opracowania Planu Operacyjnego Funkcjonowania Gminy Kiwity w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.
2. Dokumentacja obronna sporządzana na podstawie zarządzenia, o którym mowa w ust. 1, obowiązuje do czasu opracowania nowej i zatwierdzeniu jej przez Wojewodę zgodnie z § 6 niniejszego zarządzenia.
§ 12
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Do wiadomości i realizacji:
1. Kierownicy referatów UG Kiwity
2. Samodzielne stanowiska pracy:
a) Kierownik USC ( „USC” );
b) d/s obsługi sekretariatu, spraw kadrowych , działalności gospodarczej ( „ORK” );
c) d/s ochrony środowiska i utrzymania dróg ( „OŚ” );
d) d/s gospodarki mieniem komunalnym, ( „GKM” );
e) d/s obrony cywilnej i spraw wojskowych ( „OCW” );
f) d/s oświaty, kultury, kultury fizycznej, sportu i zdrowia „ OK.”
3. Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych;
4. Komendant Powiatowy Policji w Lidzbarku Warmińskim;
5. Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Lidzbarku Warmińskim.