Wersja obowiązująca z dnia
Uchwalenie budżetu gminy Kiwity na 2016 r.
Informacje dodatkowe:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 11 275 241 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 10 714 741 zł,
dochody majątkowe w wysokości 560 500 zł.
§ 2
Wydatki budżetu gminy w wysokości 11 350 241 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
z tego: wydatki bieżące w wysokości 10 612 611 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 737 630 zł.
1. Wydatki inwestycyjne w 2015 roku w wysokości 468 500 zł., zgodnie
z załącznikiem nr 3.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4;
- zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 5;
§ 3
Deficyt budżetu gminy w wysokości 75 000 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi
z kredytów w wysokości 75 000 zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 235 000 zł, rozchody w wysokości 160 000 zł., zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 300 000 zł;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 75 000 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 160 000 zł.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 28 500 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 27 500 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 1 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013r. poz.1232):
1. dochody w wysokości 4 000 zł,
2. wydatki w wysokości 4 000 zł.
§ 8
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 7.
§ 9
1. Rezerwa ogólna wynosi 50 000 zł.
2. Rezerwa celowa w wysokości 29 000 zł z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§ 10
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na :
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do :
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy nie powodujących ich zmiany w ramach działu;
2) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 12
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Dochody budżetu gminy w wysokości 11 275 241 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 10 714 741 zł,
dochody majątkowe w wysokości 560 500 zł.
§ 2
Wydatki budżetu gminy w wysokości 11 350 241 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
z tego: wydatki bieżące w wysokości 10 612 611 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 737 630 zł.
1. Wydatki inwestycyjne w 2015 roku w wysokości 468 500 zł., zgodnie
z załącznikiem nr 3.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4;
- zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 5;
§ 3
Deficyt budżetu gminy w wysokości 75 000 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi
z kredytów w wysokości 75 000 zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 235 000 zł, rozchody w wysokości 160 000 zł., zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 300 000 zł;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 75 000 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 160 000 zł.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 28 500 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 27 500 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 1 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013r. poz.1232):
1. dochody w wysokości 4 000 zł,
2. wydatki w wysokości 4 000 zł.
§ 8
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 7.
§ 9
1. Rezerwa ogólna wynosi 50 000 zł.
2. Rezerwa celowa w wysokości 29 000 zł z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§ 10
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na :
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do :
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy nie powodujących ich zmiany w ramach działu;
2) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 12
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
Cezary Alchimowicz
Cezary Alchimowicz