Wersja obowiązująca z dnia

Przebudowa drogi gminnej nr 118002N na odcinku od drogi powiatowej nr 1547N w m. Napraty do drogi powiatowej nr 1549N w m. Krekole

Przedmiotem zamówienia jest:

Sprawa nr: GKŚO.I.271.1.2017

 

Ogłoszenie o wszczęciu postępowania dotyczącego projektu:

 

Przebudowa drogi gminnej nr 118002N na odcinku od drogi powiatowej nr 1547N w m. Napraty do drogi powiatowej nr 1549N w m. Krekole

Ogłoszono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 14.02.2017 r.2016 r . Nr 24761-2017

 

I. Nazwa i adres zamawiającego.

 

Gmina  Kiwity

11-106 Kiwity 28

tel./fax: 0-89 766 0995

godziny urzędowania: 7:00 do 15:00

www.bip.warmia.mazury.pl/kiwity_gmina_wiejska/

e-mail: sekretariat@gminakiwity.pl

 

II. Tryb zamówienia.

 

Przetarg nieograniczony o wartości nie przekraczającej kwoty określonej w art.11 ust. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015r. poz.)

 

III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia.

 

www.bip.kiwity.warmia.mazury.pl

 

IV. Określenie przedmiotu oraz wielkość lub zakres zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych.

 

1. Przedmiot zamówienia.

a) Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie przebudowy drogi gminnej nr 118002N na odcinku od drogi powiatowej nr 1547N w miejscowości Napraty do drogi powiatowej nr 1549N w miejscowości Krekole w gminie Kiwity, powiat lidzbarski.

b) Konstrukcja nawierzchni.

Konstrukcja nawierzchni – jezdnia.

  • Warstwa górna mieszanka kruszywa łamanego (0/31,5) gr. 8 cm
  • Warstwa dolna mieszanka kruszywa łamanego (0/63) gr. 12 cm
  • Wyprofilowane i zagęszczone podłoże gruntowe 

 

Konstrukcja nawierzchni – zjazdy.

  • Warstwa górna mieszanka kruszywa łamanego (0/31,5) gr. 8 cm
  • Warstwa podsypkowa z gruntu niewysadzinowego (piasku) gr. 12 cm
  • Wyprofilowane i zagęszczone podłoże gruntowe

Konstrukcja nawierzchni – pobocza.

  • Warstwa górna mieszanka kruszywa łamanego (0/31,5) gr. 8 cm
  • Warstwa podsypkowa z gruntu niewysadzinowego (piasku) gr. 12 cm
  • Wyprofilowane i zagęszczone podłoże gruntowe.

c) Kubatura obiektu.

-  roboty ziemne wykopy – 2.668,25 m³

-  roboty ziemne nasypy – 498,0 m³

-  powierzchnia jezdni – 16.372,5 m²

-  powierzchnia zjazdów – 837,1 m²

- powierzchnia poboczy – 5.972,5 m²

-  warstwa dolna mieszanka kruszywa łamanego (0/63) gr. 12 cm (jezdnia) – 16.372,5 m²

-  warstwa górna z mieszanki kruszywa łamanego (0/31,5) gr. 8 cm (jezdnia + zjazdy + pobocza) – 23.182,1 m²

-  rowy przydrożnych - 910 mb

-  przepustów z rur PEHD o śr. 40 cm, 9 szt.  o długości -  71 m.

-  przepusty z rur PEHD o śr. 60 cm, 2 szt. o długości 22 m.

-  studnia drenarska o śr. 80 cm gł. 2,5 m

-  bariery ochronne stalowe SP-01/2 o długości 60 m.

 

2. Szczegółowy opis zamówienia zawiera dokumentacja projektowa. Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie w celu zdobycia koniecznych informacji do przygotowania oferty.

 

3. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

 

V. Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

 

VI. Termin wykonania zamówienia:

 

1.Termin wykonania zamówienia:

1) rozpoczęcie robót – od dnia przekazania terenu budowy (przekazanie nastąpi w terminie 7 dni licząc od dnia podpisania umowy).

2) zakończenie robót – najpóźniej do 15 września 2017 r.

 

2. Termin zakończenia robót - termin do upływu, którego Wykonawca zobowiązany jest zakończyć wszystkie roboty i dokonać zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego wraz dostarczeniem kompletnej dokumentacji powykonawczej.

 

VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia

 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1) nie podlegają wykluczeniu,

2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 

a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

 b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.  

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

c) zdolności technicznej lub zawodowej.

O udzielenie  zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:

  • w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał, co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi o długość przebudowywanej drogi minimum 1000 m oraz wartość robót minimum 700 tys. PLN, wraz z załączeniem dowodów określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
  • dysponuje/będzie dysponować co najmniej: - do pełnienia funkcji kierownika budowy – osobą posiadającą aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
  • Zamawiający na podstawie art. 29 ust.3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1  ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666). W zakresie tym Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę operatorów sprzętu mechanicznego, kierowców oraz obsługę sprzętu mechanicznego przy pomocy, którego będzie realizowany przedmiot zamówienia.

 

VIII. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

 

1. Ocena wstępna wszystkich Wykonawców.

1) Na potrzeby wstępnego potwierdzenia spełniania opisanych warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 oraz ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca jest zobowiązany złożyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 i 3A, 3B do niniejszej SIWZ)

2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców:

a) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, o którym mowa w ppkt 1)  w formie oryginału, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie ma potwierdzać brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy  z Wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia,

b) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w ppkt 1),  w formie oryginału, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub oświadczenie mogą oni złożyć także wspólnie na jednym dokumencie (oświadczenie podpisane przez Pełnomocnika lub przez każdego z ww. Wykonawców).

3) Jeżeli Wykonawca wskazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp Zmawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w stopniu  umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów, które określają w szczególności:

a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,

b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 

c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,

d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.

4) Dokumentem, o którym mowa w ppkt 3) jest w szczególności zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie podpisane przez osobę upoważnioną zgodnie z zasadami reprezentacji podmiotu udostępniającego dany zasób należy złożyć w oryginale – wzór załącznik nr 3A do SIWZ.

 5) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o którym mowa w pkt 1 ppkt 1).

6) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o Podwykonawcach w oświadczeniach, o którym mowa w pkt 1 ppkt1).

 

 2. Dokumenty wymagane po zamieszczeniu przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp:

1) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacja z otwarcia ofert), przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (wzór - załącznik nr 4 do SIWZ).

2) Wraz ze złożeniem oświadczenia, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

3) W przypadku, gdy w postępowaniu zostanie złożona tylko jedna oferta Wykonawca nie ma obowiązku złożenia ww. oświadczenia, zgodnie z pytaniami i odpowiedziami dotyczącymi przepisów nowelizacji ustawy Pzp z dnia 22 czerwca 2016 r. zamieszczonymi na stronie Urzędu Zamówień Publicznych.

4) W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.

 

 3. Potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona 

 1) Dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp (brak podstaw wykluczenia): 

a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy,

b) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału  w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz  z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych\płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

c) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem  w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami,  w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 

Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 3 ppkt 1) litera a) do c) niniejszego rozdziału.

Zamawiający nie żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych  w pkt 3 ppkt 1) litera a) do c) niniejszego rozdziału, dotyczących Podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp.

 

2) Dokumenty składane w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału  w postępowaniu.  Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie także Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności,  o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1) Pzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej.

 a) należy złożyć wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz, których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.

Należy udokumentować, co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi o długość przebudowywanej drogi minimum 1000 m oraz wartość robót minimum 700 tys. PLN, wraz z załączeniem dowodów określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone  - wg  wzoru – załącznik nr 5 do SIWZ.

 b) należy udokumentować, że wykonawca dysponuje osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane.

 

c) należy złożyć oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca lub Podwykonawca zatrudnia na podstawie umowy o pracę operatorów sprzętu mechanicznego, kierowców oraz obsługę sprzętu mechanicznego przy pomocy, którego będzie realizowany przedmiot zamówienia.

 

IX. Informacja na temat wadium.

 

1. Zamawiający wymaga wniesienie wadium w wysokości 20 000,00 zł. (słownie: dwadzieścia tysięcy zł.), przed upływem terminu składania ofert.

2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

a) w pieniądzu,

 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,  z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

c) gwarancjach bankowych,

d) gwarancjach ubezpieczeniowych,

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy  z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U.z 2016 r., poz. 359).

 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Gminy Kiwity – Bank Millennium S.A. Lidzbark Warmiński, nr rachunku : 14116022020000000061931366.

 

X. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

 

Zamawiający dokona oceny ofert w postępowaniu na podstawie następujących kryteriów oceny:

1. cena oferty (brutto)  – o wadze 60%. 

2. okres gwarancji – o wadze 30%

3. doświadczenie wykonawcy – o wadze 10%

 

XI. Miejsce i termin składania ofert.

 

Termin składania ofert do dnia 01.03.2017r. godz. 10.00

Termin otwarcia ofert tego samego dnia o godz. 10.10 w pok. nr 5.

Adres składania ofert:

Urząd Gminy Kiwity, Kiwity 28,11-106 Kiwity

 

XII. Termin związania ofertą.

 

30 dni – bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

 

XIII. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej.

 

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

    

XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

 

Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

 

XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

 

Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

 

XVI. Informacje o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7, art. 134 ust. 6 pkt. 3 jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.

 

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7, art. 134 ust. 6 pkt. 3.

 

 

 

Załączniki

Treść ogłoszenia

SIWZ

  • SIWZ
    format: word, rozmiar: 89.49 KB, data dodania:
  • Załączniki
    format: zip, rozmiar: 1.8 MB, data dodania:

Wybór oferty